• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Som jag skrev tidigare. Acceptera det. Tror inte någon annan överklagar under perioden innan utslag. Det positiva är att startdatum på skuldsaneringen fortfarande gäller från inledandet...

Eftersom det reda har gått 21 dagar så är det bara 1 överklagan jag har fått.

Innebär det att den ska till Tingsrätten direkt oavsett om det är en skuld som ska läggas till i skuldsaneringen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Eftersom det reda har gått 21 dagar så är det bara 1 överklagan jag har fått.

Innebär det att den ska till Tingsrätten direkt oavsett om det är en skuld som ska läggas till i skuldsaneringen?
Yes, den tar vägen via tingsrätten.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Tror att dem flesta som hade med han innan i skuldsanering bara accepterade för att det gick lättare.. (om jag minns rätt)
Men du hade väl hos ganska så många? Tro det är större chans att det är någon av dem som har överklagat och inte han.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Eftersom det reda har gått 21 dagar så är det bara 1 överklagan jag har fått.

Innebär det att den ska till Tingsrätten direkt oavsett om det är en skuld som ska läggas till i skuldsaneringen?
Direkt till tingsrätten. Kfm gör inget efter beslut.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Tror att dem flesta som hade med han innan i skuldsanering bara accepterade för att det gick lättare.. (om jag minns rätt)
Men du hade väl hos ganska så många? Tro det är större chans att det är någon av dem som har överklagat och inte han.

Ja jag har 20 borgenärer så jag är också säker på det är någon utav dom andra men blev mest förbluffad hur Smith tillåts härja än idag. Sanslöst.

Om jag ska gissa hej vilt så skulle jag tippa att det är Zolva som överklagar i mitt fall, enbart baserat på att en annan här på forumet åkte på en överklagan utav just Zolva så sent som förra veckan :D

Varför dom överklagar vågar jag dock inte sia om. Jag saknar tillgångar, inget brottregister, alla mina skulder är åtminstone ifrån 2022 och bra mycket äldre, gjort allt i min makt i 15 år för att få bukt med ekonomin. Varit ärlig i min ansökan så vet faktiskt inte vad detta kommer att mynna ut i.

Lär väl få något på Kivra kanske på fredag eller måndag. Handläggaren skrev "Överklagan är inte registrerad i ärendet än, det tar några dagar eftersom vi skickar handlingarna för skanning" detta var idag klockan 12:00.

Mysteriet är vem som har överklagat och varför. Det första lär vi bli varse om inom någon dag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Prövar om överklagandet inkommit i rätt tid...?

Juste. Det sa hon idag att en jurist skulle kolla på det. Varför gör en jurist den kollen när det uppenbarligen är inom dom 21 dagarna? Det kan väl KFM själva göra? Okej om det är oklart men i mitt fall var det inte det.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Juste. Det sa hon idag att en jurist skulle kolla på det. Varför gör en jurist den kollen när det uppenbarligen är inom dom 21 dagarna? Det kan väl KFM själva göra? Okej om det är oklart men i mitt fall var det inte det.
Handlar om vem som har befogenhet att göra vad.
Verkar kanske glasklart, men skulle arbetsuppgiften delegeras nedåt skulle det i "gränspucksfallen" kunna bli väldigt fel.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Juste. Det sa hon idag att en jurist skulle kolla på det. Varför gör en jurist den kollen när det uppenbarligen är inom dom 21 dagarna? Det kan väl KFM själva göra? Okej om det är oklart men i mitt fall var det inte det.
Det är en med rollen jurist hos kfm, så det är ingen extern.
 

Ricky

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 November 2021
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Hört något mer om överklagan?
Och försvann tråden du startade om det eller är det jag som är blind?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp